tirsdag 15. februar 2011

Macroner

Jeg har laget mine første macroner : )
Jeg har trodd det har vært så vanskelig, men det var jo egentlig ganske så lett.
Ikke sprakk de på toppen heller ; )


Jeg har kjøpt mandelmel på helsekosten, riktignok ganske så dyrt, men veldig enkelt.
19/2 Jeg har endret mening. Det er like enkelt å male mandler på kvern og bruke det.
Mye billiger også. Dessuten har jeg lest at det ikke går å bruke mandelmel fra helsekost
fordi det er fettredusert.
Jeg trodde at mine rosa var riktige, men i går brukte jeg 50/50
mandelmel fra helsekost og resten kvernet på kvern og de ble luftigere. Så kanskje det
ikke skal brukes i makroner likevel. Økonomisk sett så har man betalt inn en mandelkvern
på 1 mandelmelpose (nesten) så det blir nok både billigere og lettere å bruke hele mandler
som utgangspunkt : )Oppskriften er fra Passion4baking.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar