mandag 28. mars 2011

Prinsesse kake



Bursdagsbarnet ønsket seg prinsessekake. 
Jeg har brukt så mye tid på å lete frem den perfekte prinsessekaken , men jeg fikk litt dårlig tid så da ble den til etterhvert som jeg lagde den og etter hva jeg hadde.
Men jeg har i hvertfall masse god prinsesskake inspirasjon til envt andre prinsessebursdager.

Sukkerbunn:
Jeg bakte 2 stk 20 cm kaker.
Jeg brukte 1 og 1/2 kake. Resten la jeg i frysern til cakepops
Jeg brukte denne oppskriften:


Fyll:
2 poser dr. Oetkers jordgubbstårtfyll, dette holdt til 2 lag

Vanlig pisket krem rundt kaken, Tror jeg pisket 2-3 dl vanlig krem.
Jeg hadde ingenting i kremen.

Trekk:
500 g Regalice fondant, blek rosa
Jeg brukte melis og kjevlet den ut. Den var veldig lett å kjevle ut og det gikk forbausende lett.

 
Pynt:
Diamant preger
Rosa perler
Prinsessekrone

Jeg måtte trykke 2 ganger med pregeren for å få mønstret og det er nok litt treningssak for å få det helt til
å gå opp.
Jeg har kjøpt en egen pinsett som jeg satte på de rosa perlene med. Jeg trykket de litt godt fast, burde kanskje ha brukt royal icing. Men de satt fast.
Jeg har ikke så mye tålmodighet for modellering og liker enkle løsninger. Derfor bruker jeg ofte leker eller uspiselig ting som pynt.

Den ble veldig god på smak : )

Her har jeg kjøpt:
Dr.Oetker jordbærfyll er kjøpt på icamaxi i Sverige.
Blek rosa Regalice fondant har jeg kjøpt hos Kakeboksen.no
Diamantpreger fås kjøpt hos kakebutikker. Husker ikke hvor jeg har kjøpt min
Rosa perler kjøpt i London, men kan kjøpes i hvertfall på Meny
Prinsessekrone kjøpt hos Toysrus
Disneyprinsesse kakelys kjøpt på Meny

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar