tirsdag 22. mars 2011

Pippi kake


Det ble en litt andeledes pippi kake i år fordi jeg fant ikke formen jeg hadde tenkt å bruke.
Så det ble en vanlig kake, dekket med hvit marsipan. Pippi ansiktet laget jeg på denne måten.

Klippet ut ansikt, hår og øyne fra tegningne, la oppå marsipanen og skar ut. Det ble ganske bra.
Men jeg må lære meg å lage øyne og uttrykk.
De sorte prikkene illuderer hesten til pippi.

Sukkerbunn:
Jeg laget en vanlig sukkerbunn, med litt vaniljesukker i. Oppkskrift på sukkerbunn finnes på bloggen.

Fyll:
Lag 1 - Vaniljekrem med bringebær
             Jeg har brukt ferdig vaniljekrem fra Piano

Lag 2 - Vanlig pisket krem med litt bringebær rørt inn.

Rundt kaken
Vanilla icing rundt kaken og oppå. Oppskriften finnes på bloggen.

Marsipan
Kritthvit marsipan fra PALS

Farger til å farge marsipanen:
Oransje fra Wilton
Copper fra Wilton
Blå fra Wilton
Grønn fra Wilton
Sort fra Wilton.

Perlekant
Fra First impression mould. Se eget innlegg om denne formen på bloggen.
Hvit marsipan fra PALS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar