søndag 20. mars 2011

Prinsesse bursdag

I dag var det Prinsessebursdag. Bursdagsbarnet har for lenge siden bestemt at hun også ville ha en prinsessebursdag - så da ble det det. Bursdagstema får barna velge selv. De har jo bare bursdag 1 gang i året og mine synes det er veldig stas med bursdag.

Prinsessefarger

Er i flg bursdagbarnet rosa og lilla.


Invitasjoner:
Bursdagsbarnet ville ha kroner til invitasjon, men det fant jeg ikke. Jeg brukte et chipboard album fra Nille som mal og tegnet over på rosa Bazzill og klippet ut. Brukte Bling (Nille) og Prinsesseglansbilder (søstrene Grene)


Dørdekorasjon:
Jeg kjøpte en gavepose på Nille som jeg hang på døren som viste at her er det prinsessefest.

Bordkort:
Jeg nedkopiertet invitasjonsmalen til litt mindre og tegnet over på rosa Bazzill. Pyntet med bling (Nille) og limte på bilde av gjestene.

Glassring:
For å unngå styr med hvem har hvilket glass så nedkopierte jeg bordkortet, tegnet over på rosa Bazzill og limte på bling (Nille) og bilde av gjesten.

Bordet:














Plastduk med Disneyprinsesser (smart med plast), Sølvtallerkner, Sølvskje (engangsbestikk), Plastglass på stett, Bordkort med bilde av gjestene (de er for små til å lese). Jeg laget også små ringer med bilder av gjestene som jeg festet rundt stetten. Ingen tvil om hvem glasset tilhører.  Rosa smarties strødd utover duken og pyntet med små vaser med rosa tulipaner.

Girlander:


Ballonggirlander i taket (kjøpt hos festmagasinet standard), Rosa og hvite prinsesse ballonger.
(egentlig hadde jeg kjøpt prinsessebanner (helti100.no) men det ble ikke tid til skifting siden ballongene hang
der fra i går.



Prinsessekake¨



Jeg har brukt lang tid på den rette prinsessekaken og har lenge trodd at jeg skulle lage et slott. Har søkt på nettet og funnet bilder til inspirasjon. Kriteriene fra bursdagsbarnet var prinsesse, rosa fyll og rosa kake og prinsesselys. Jeg endte opp med en 20 cm prinsessekake med jordgubb fyll fra Dr. Oetker og trukket med blekrosa "Regalice fondant" kjøpt hos Kakeboksen.no. Den ble veldig god.
Jeg brukte diamant preger og rosa perler i kryssene.  Se eget innlegg om prinsessekake



Cakepops:
Vaniljekake med rosa sjokolade fra Wilton (trel.no) og strøssel
Sjokoladelangpanne med lilla sjokolade fra Wilton (trel.no) og strøssel



Boller:

Når jeg var liten var det alltid glasur på bollene, så det måtte vi ha her også.
Melisglasur og rosa smarties.

Resten av menyen

Ferdig bringebærgele med vaniljesaus

Bringbær og vaniljekrem mini muffins
Pølser og lompe
Is

Godteposer:
Jeg har kjøpt diecuts av sizzix vesker som jeg har limt sammen og festet med bånd. Enkel dekorering (stæsj fra Fotoknudsen) og mini magneter (panduro) for å kunne lukke vesken. Magnetene var for svake,så de funket ikke. Bånd (søstrene grene) til skulderrem.

Disse ble fisket på  slutten av festen.

Veskene ble fylt med 1 perlearmbånd, 1 ring (begge fra søstrene grene), Kitty godteri, 2 prinsesse sjokoladebiter, 2 rosa smarties, 1 eske rosiner og litt vingummi godteri. Det ble godt mottatt. I tillegg fikk gjestene hver sin rosa hårbøyle (søstrene grene)









Jeg syntes en bursdag på 2 timer gikk veldig fort og tenkte at neste år bør det kanskje være litt lenger ?
Det gikk så bra og bursdagsbarnet var veldig fornøyd med dagen : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar