fredag 25. februar 2011

Pippikake

Pippi kake
Inspirasjonen er fra en dansk nettsiden som noen på et kakeforum henviste meg til.

Sjokoladekake
Oppskriften er fra Cacas.no og passer aller Wilton figurformer

3             Egg
3 1/2 dl   Sukker
225   g    Margarin
2,5    dl   Melk
5       dl   Hvetemel
3       ts   Bakepulver
3       ts   Vaniljesukker
3       ss   Kakao

Egg og sukker vispes til eggedosis. Smelt smøret og ha i melken . Bland det tørre og ha det vekselsvis i eggedosisen, sammen med væsken. Bland godt.
Smør og mel en form, ha i kakerøren og stek ved 175 i ca 40 min. Bruk en kakepinne for å se om den er stekt.

Jeg har kjøpt en Wilton fotball form som jeg bruker til pippikaken.

Jeg fylte denne med vaniljekrem og vanilla icing rundt kaken.

Marsipan
Hvit marsipan fra Pals farget med icing farger fra Wilton.
Huden = Copper
Hår = Oransje
Sløyfer = blå og grønn.

Jeg brukte matpenner fra Wilton for å tegne på øynene, noe jeg overhodet ikke fikk til. Men pga tiden
fikk jeg ikke gjort noe med det.

Fargene og formen kjøpte jeg hos TREL.no som selger både scrapbook utstyr og kakeutstyr til gode priser : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar