tirsdag 15. februar 2011

Cakepops

I går bakte jeg "langpanne sjokoladekake" som jeg skal bruke til cakepops.
Jeg likte smaken godt og det var en god kake.
Men jeg brukte 2 plater med kokesjokolade for å binde sammen deigen.

Jeg rullet ut kuler og la på brett og så inn i kjøleskapet. Etterpå skal jeg
legge de i fryseren fordi jeg venter på farge til å blande i sjokoladetrekket.


Jeg er litt usikker på om dette er "kaken" for cakepops. Den var litt "tørr" og jeg synes cakepops er best når kaken er saftig.  Men jeg er usikker og den var god også.

Sjokoladekulene har ligget i fryseren i et par uker og jeg tok de opp i går og tinte de i kjøleskapet.
I dag har jeg smeltet Lilla candymelt fra Wilton og dyppet de i sjokolade og tatt på kakestrø.
Sjokoladen smeltet jeg over vannbad og den smelter veldig fort. Man må være forsiktig med at det blir for varmt for da endrer sjokoladen seg.
Lilla candymelt har jeg kjøpt hos TREL.no og Lilla strøssel fra " Klaraferdiga".
Jeg prøvesmaket 1 og den var god .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar