lørdag 15. oktober 2011

Sugar Cookies

Jeg skal lage Halloween cookies og i dag har jeg laget sugarcookies deigen.
Oppskriften er fra Villa perlesukker som har den fra Peggy Porschen.


200  g   Usaltet meierismør, mykt
200  g   Melis
1          Egg
400   g  Mel
            Frøene fra 1 vaniljestang.

Ha mykt smør og melis en kjøkkenmaskin og bland til en  kremet masse.
Ha i egg og bland godt. Det skal ikke bli for "fluffy".
Ha i siktet hvetemel og vaniljefrøene. Jeg hadde ikke vaniljestang så jeg brukte
litt vanilje extract.
Jeg siktet melet og hadde i litt etter litt. Men jeg brukte kanskje max 300 gr mel.
Jeg vil at deigen skal være litt løs og heller bruke mel når jeg baker cookisene.
Legg det i plast og la det hvile i kjøleskapet i minst 1 time.

jeg synes at dette er cookies med god smak : ) og syntes ikke at det å bruke extract
lager en "dårligere" smak.

Vaniljeextract kjøper jeg hos trel.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar