fredag 25. februar 2011

Vaniljemuffins

Disse vaniljemuffinsene laget jeg til Elise og Sofia sin dåp.
Jeg valgte denne oppskriften fordi det var vaniljekesam i den og jeg tenkte da at det ville gi god smak og at de ikke ville være tørre.
Selv synes jeg det var et godt valg og jeg har laget de flere ganger.
Oppskriften er fra festkaker.no


125   gr    smør
2              Egg
1       dl    Sukker
3       dl    Vaniljekesam
4,5    dl    Hvetemel
2       ts    Bakepulver

Smør smeltes og avkjøles.
Egg og sukker piskes sammen , ha i kesam
Ha i smør, deretter hvetemel og bakepulver

Stekes 175 i 25 min.

Bruker man mufffinsbrett kan de fylles helt.
Jeg lagde de i miniversjon fordi det var mange barn og det er en fin størrelse for de.

Smørkrem
100    g    Margarin (el 50 g Meierismør og 50 gr margarin)
300    g    Melis
11/2   ts   Vaniljesukker
3        ss   Melk
                Farge

Pisk temperert smør og melis til det er jevnt og godt blandet. Tilsett væsken litt etter litt.
Pisk til kremen er lett, luftig og smidig og god å jobbe med.
Farge kan tilsettes, hold igjen væske hvis man bruker flytende konditor farge.

Sprøytes på og med sprøytetip og pose.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar