søndag 13. februar 2011

Kake bake søndag

I dag har jeg bakt flere ting bla annet denne vanilje kaken jeg har funnet oppskriften på hos Passion4baking.com
Den var utrolig god og saftig og blir en av mine faste kaker fremover. jeg skal også prøve den til å lage cakepops. Tror det kan bli veldig bra.

Vanilla Cake squares with Strawberry



Jeg droppet jordbærsyltetøyet og hadde heller ikke noe til.

3     dl   Sukker
200  g    smør
4           egg
4     dl   Hvetemel
100  g    Jell-o pudding vanilje / Jeg brukte 1 pose vaniljesaus pulver
1. 5 ts   Bakepulver
3     dl   Vaniljevisp / jeg brukte 1 pakke som er 2,5 dl ( el. Kremfløte)
1           Vaniljestang
100  g    Jordbær fyll / Dette droppet jeg

Mix sammen smør, sukker, og frøene fra vaniljestangen til en fin og luftig røre.
Tilsett 2 egg om gangen. Mix godt mellom hver gang du tilsetter eggene.
Husk å skrape kantene i bollen med en slikkepott mellom hvert egg slik at alt blir godt blandet.
Bland mel, bakepulver og Jell-o (vaniljepulver ) / vaniljesauspulver i en bolle.
Tilsett halvparten av vaniljevisp og melblanding. Har man ikke vaniljevisp kan man bruke kremfløte. Mix Dette godt.
Så tilsettes den andre halvparten av vaniljevisp og melblanding.
Så er røren ferdig til å helles i langpanne. Fordel røren godt utover langpannen dekket med bakepapir.
Stekes nederst i ovenen ved 190 i ca 30 min.
Avkjøl kaken litt i formen før den løftes ut og deles opp i firkanter. Dryss evnt litt melis på toppen.Serveres best som nystekt med vaniljeis og bær

(det første bilde er fra passion4baking.com, bilde av utskriften)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar